Sistema de Gestió de Qualitat
L’abast del Sistema de Gestió de la Qualitat inclou les activitats desenvolupades per l’SMC, en concret els serveis de:
- Modelització meteorològica pel consum intern i extern
- Predicció
- Vigilància
- Observació
- Serveis Climàtics
- Productes de Canvi Climàtic,
els serveis de suport necessaris per a la prestació del servei, en concret:
- Tecnologies de la Informació i Comunicacions: tant els serveis relacionats amb sistemes físics, és a dir tot el maquinari informàtic i de comunicacions, així com el programari comercial i també els serveis relacionats amb projectes TIC pel desenvolupament i manteniment de programari propi.
- Sistemes d’Observació: implementació i manteniment de la infraestructura meteorològica.
- Administració: sistemes de despesa i ingrés amb tot el que hi ha al seu voltant, i tots els aspectes relatius a la qualitat.
Aquestes activitats es desenvolupen a Catalunya si bé en algun cas es poden desenvolupar serveis de consultoria en altres països.
La tasca del Servei Meteorològic de Catalunya es du a terme principalment a les oficines centrals i a les infraestructures d’observació i teledetecció meteorològica on s’hi realitzen tasques de manteniment.
Per realitzar aquestes activitats, l’empresa es suporta en la Llei 15/2011, de 14 de novembre, de Meteorologia i en els Estatuts de l’SMC.