Drets i deures
Drets específics de les persones usuàries dels serveis objecte de la carta
Les persones usuàries i clients dels serveis objecte de la carta tenen els drets i deures atribuïts a la ciutadania en les seves relacions amb les administracions públiques i que es poden consultar a Drets i deures generals dels ciutadans davant l’Administració i el sector públic de la Generalitat.
Mecanismes de compensació i/o reparació
En cas d’incompliment dels compromisos expressats en la carta els usuaris formularan una reclamació d’incompliment del compromís a l’SMC que procedirà a activar els mecanismes de compensació i/o reparació, que són els següents:
- es farà arribar la disculpa pertinent
- es donaran les explicacions de les circumstàncies que donen lloc a l’incompliment amb indicació de les mesures correctores que es duran a terme per evitar-ne la repetició
- s’oferiran alternatives, en cas de ser possible
En cap cas, el reconeixement d’un incompliment dels compromisos no donarà lloc necessàriament a la tramitació d’un procediment de reclamació patrimonial envers l’SMC.
La reclamació es trametrà per les mateixes vies que per formular consultes, queixes i suggeriments.
Deures de les persones usuàries i clients dels serveis
- Respectar el personal que presta el servei
- Respectar la resta d’usuaris
- Respectar l’ordre i els criteris d’atenció que s’estableixin
- Respectar l’horari del servei
- Respectar les instal·lacions
- Satisfer les taxes, si s’escau